Grunnet situasjonen vi befinner oss i med utbruddet av COVID-19 oppfordrer vi våre leverandører på det sterkeste å benytte digitale kanaler for å sende fakturaer til DNV.
Foretrukne måter å sende faktura til DNV er:
- Enten å sende faktura elektronisk (e-faktura) ved å benytte gjeldende EHF-format
- Eller å sende faktura i PDF eller TIF-format til vår regnskapsavdeling, se e-post adresser under
NB Med den pågående situasjonen er vi mer enn noen gang avhengig av at våre leverandørfakturaer blir registrert hos oss så raskt som mulig.
Fakturaer som sendes pr. post kan bli gjenstand for forsinkelser da vi er avhengig av at distribusjonsnettet er intakt og fullt operativt.
En konsekvens kan bli at betaling blir foretatt etter opprinnelig forfall.
Ved å sende fakturaer på riktig måte og til riktig adresse, hjelper du DNV med å få betalingsprosessen til å flyte raskest mulig.
DNV AS | DNV Business Assurance Norway AS |
P.O. Box 300
1322 Høvik | P.O. Box 300
1322 Høvik |
Org.ID no.:
945 748 931 | Org.ID no.:
959 627 606 |
dnv.no.4100@pdf.basware.com | dnv.no.4110@pdf.basware.com |
Referer til den DNV-ansatte kjøperens signatur (bokstavkode på to til åtte bokstaver) i fakturaen, som for eksempel "Deres ref.: ABCZX". Sjekk alltid at selskapsnavnet er riktig Oppgi selskapsnavnet og organisasjonsnummeret i overskriften på fakturaen. Når faktura sendes som e-faktura (EHF)Vi følger PEPPOL standard hvor den DNV-ansatte kjøperens signatur (vår referanse) skal legges i cbc:BuyerReference Når faktura sendes per e-post
SpørsmålSpørsmål om sending av fakturaer til DNV kan rettes til vår Fakturaavdeling i Gdynia, Polen. Vi ber om at alle henvendelser blir sendt på engelsk. Vennligst vær oppmerksom på Supplier Code of Conduct. Information in English: Text_in_EnglishEnglishAddresses for invoicing DNV in NorwayThe companies in the DNV Group have separate invoicing addresses. By sending your invoice in the proper way to the appropriate address, you will help DNV maintain a rapid invoicing process. Due to the ongoing situation with the outbreak of COVID-19 we strongly recommend our suppliers to transition to and use digital channels when sending invoices to DNV. Preferred options for sending invoices to DNV include:
NB With the current situation we are more than ever depending on supplier invoices to reach us as quickly as possible. Sending invoices by mail may cause payment to be delayed outside due dates as this relies on distribution channels being intact and working to their full capacity. General requirementsPlease check that the company name is correct Please state the company name and its organization ID number in the head section of your invoice
|