Skip to content

Kursvirksomhet og kursdeltakelse

Praktisk informasjon ved kursgjennomføring

Praktisk informasjon


Påmelding og gjennomføring

Du melder deg på våre kurs via påmeldingsskjema som du finner på kursets nettsider. Innen en virkedag mottar du en bekreftelse på at vi har mottatt din påmelding og fra da er den bindende.

Forberedelser

To dager før kursstart mottar du en e-post fra oss med praktisk informasjon rundt gjennomføringen av kurset. Du får da også tilgang til kursmateriellet via en pdf fil. Oppskrift for hvordan du skal printe kursmateriellet finner du her.

Vi anbefaler at du forbereder deg til kurset du skal delta på, her er noen tips til hvordan du får maksimalt utbytte av kurset:

  • Snakk med lederen din. Vit hva du selv ønsker å få ut av kurset, og spør hva han/hun ønsker at du får ut av kurset. Ved å involvere lederen din kan dere sette mål for hvordan du skal bruke det du har lært når du kommer tilbake, og både du og bedriften vet hvordan dere skal ta i bruk den nye kompetansen du har fått.
  • Forbered spørsmål, både fra materiellet du har mottatt og fra din operasjonelle hverdag. Dette bidrar til at du aktivt deltar i klasserommet og jakter på den kompetansen du ønsker å få, noe som igjen sikrer at du får det utbyttet du kommer for.
  • Del dine erfaringer. Vi vet at deltakerne lærer mye av å høre hvordan andre gjør ting. Vær forberedt på at du kan bli spurt om hvordan dere gjør ting hos dere, og del gjerne med de andre. Det bidrar til at du kan få et nytt perspektiv og se ting fra flere sider.
  • Knytt kontakt med de andre deltakerne. Når dere har vært sammen gjennom kurset, fått den samme kompetansen og delt erfaringer, anbefaler vi at dere holder kontakten i etterkant. Del visittkort eller knytt kontakt på sosiale medier, så blir det lettere å kontakte hverandre dersom dere trenger det.

Kursholderne våre

Våre kursholdere treffer du til daglig ute hos våre kunder. De har lang og bred erfaring fra ulike bransjer, med ulik størrelse på bedrifter og møter daglig bedriftens ansatte, medarbeidere og ledere. De kjenner godt kunden utfordringer og hjelper dem å se muligheter. 

For deg som kursdeltaker er kursholderen en unik ressurs som evner å ta med eksempler fra sine erfaringer inn i kursrommet, og bruke dette som eksempler når ting skal forklares. De kjenner kursinnholdet veldig godt, og tidligere kursdeltakere forteller oss at dette er grunnen til at de kommer tilbake til oss, de får innblikk i en erfaringsbank fra en kursholder som evner å gjøre innholdet i kursmateriellet levende.

Systemstandarder

Til noen kurs vil du trenge en systemstandard. Undersøk om noen i din bedrift allerede har standarden tilgjengelig, så du kan låne den. Dersom dere ikke har den, må den kjøpes fra Standard Norge. Se deres hjemmesider for pris og bestilling. DNV ikke har distribusjonsrettighet for videresalg av standarder.

Overnatting

Den enkelte deltaker må selv ordne overnatting om dette er nødvendig. Deltakere som ønsker overnatting får våre avtalepriser ved å oppgi at de skal på kurs hos DNV på de hoteller DNV har avtale med. Dersom du trenger overnatting i forbindelse med kursdeltakelse for kurs arrangert på DNVs hovedkontor på Høvik har vi følgende forslag til hotell i nærheten:
Thon Hotel Oslofjord, Sandvika  Telefon: 67 55 66 00
Scandic Sjølyst, Telefon: 23 15 51 00

Hvordan komme seg til Veritas-senteret

Les mer om ankomst til DNV på Høvik, for deg som kommer i egen bil eller kjører kollektivt. Til informasjon har DNV egne tilbringerbusser som går mellom Skøyen/Lysaker og DNVs hovedkontor og mellom Sandvika Stasjon og DNVs hovedkontor.

Andre nyttige lenker: www.flytoget.no og www.ruter.no. Flytoget går til Sandvika Stasjon som er stasjonen nærmest DNVs hovedkontor.